Cross-Platform Dragon's Dogma (Release 2012)

Dr. Sol

Sith Lord aus Leidenschaft
Teammitglied
Wie es scheint, wird der E3 auch dieses Jahr im Vorfeld schon die Show gestohlen.

Capcom hat letzte Nacht eines der nach eigenen Aussagen größten Projekte überhaupt enthüllt. Kein Prequel oder Sequel, sondern eine vollkommen neue IP.
Das ganze scheint eine Art Monster Hunter mit diversen West-RPG Elementen zu werden.

Hier ein erster Trailer
Dragon's Dogma Video Game, Captivate 11: Debut Trailer HD | Video Clip | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

Hier Gameplay-Szenen
Dragon's Dogma Video Game, Captivate 11: Hydra Battle Gameplay Trailer HD | Video Clip | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

Screenshots




Erste Eindrücke
IMPRESSIONS:

Dragon's Dogma

Director: Hideaki Itsuno

Dragon's Dogma has the largest development team in Capcom history. The game is fully open-world, but has a main line story you can choose to follow or you can opt to explore at your own pace. Not much was divulged about the story itself, but it does have to do with an ancient sleeping dragon choosing a warrior to be his servent, and thus you must embark on a quest to see the dragon's will done.

You can choose between three classes: Strider (think ranger) a mage, or a fighter. You hit the field and will receive objectives and sidequests and can try and complete them alone, but you are best to recruit "pawns" to your cause. You can meet any NPC in towns or out in the wilderness and have them be AI controlled team mates who will greatly assist you in taking down mythological monsters (Griffons, Hydras) or raiding a temple or saving villagers, etc.

The gameplay is fast and action-orientated, but there is lots of strategy and RPG elements under the hood. In the playable demo, you can only choose the strider, where you have a light attack, strong attack and one special move for each, in this case, daggers. You also have a ranged attack (bow and arrow) and most interesting of all, a "grab button".

In the demo, you must kill a massive eagle headed griffon, and this is where the grab button comes in handy. You can choose to fight the griffon while it's flying in the air, you hack at it when it's on the ground, but you can also grab onto the griffon from any angle you want, beak, tail, legs, then proceed to hack at it until it throws you off, or comes crashing to the ground.

Meanwhile, your fighter and mage companions can help you in various ways, the mage can imbue your daggers or arrows with fire, which will be able to set the griffon ablaze, if this happens while the griffon is airborn, his feathers will burn up, and he'll come crashing down in spectacular fashion.

The fighter meanwhile, can call to you, and let you know they will give you a boost by holding out their arms. The will then catapult you into the sky, where you can grab onto the griffon in mid-flight. Awesome stuff.

Smaller enemies, such as goblins will also join in on the battle, and pester you while the griffon flies overhead and tries to dive bomb the entire party. Once you get the griffon down to the ground, you have to work hard to slay it while it's there, less it take to the skies again. Once dead however, the griffon will be covered in blood, and it's feathers will be ripped and torn, you really feel like you just barely won an epic battle.

The sound track is fully orchestrated, and amazing, think Shadow of the Colossus, but even more bombastic.

Graphically, the game is amazing, draw distances to die for, tons of dust/rocks debris shooting all over the place when the griffon comes crashing down...

One of the most awe-inspiring sights, was when the griffon was hovering in front of the sun, waiting to attack your party, every individual sunbeam was poking through the folds of it's feathers, making it look like the most majestic fucking creature ever.

Das ganze liest sich fast wie ein feuchter Gamer-Traum. Ich hoffe man kann das alles gut umsetzen.

Das Spiel wird auf PS3, Xbox 360 und möglicherweise auf dem PC veröffentlicht.
 
Zuletzt bearbeitet:
Sieht und klingt wirklich nett aus ^^ glaube muss nur wirklich mal meinen PC nachrüsten da er langsam eindeutig zu schwach wird für solche Spiele.
 
Sieht gut aus!
Es gab zwar schon oft tolle Trailer und darauf folgende enttäuschende Spiele, aber es klingt auf jeden Fall vielversprechend.

Aber Lord Garan hat schon recht ... spätestens wenn TES V - Skyrim rauskommt und ich es in voller Pracht genießen will, wird mein PC eine Aufrüstung nötig haben. ^^
 
...glaube muss nur wirklich mal meinen PC nachrüsten da er langsam eindeutig zu schwach wird für solche Spiele.

Oder sich eine Konsole anschaffen...? :braue
(Oder stehst du nicht auf ps3 oder xbox360? ;))
Ich bin inzwischen tatsächlich auch am Überlegen, mich vom PC als Spieleplattform allmählich mehr und mehr zu verabschieden.
Ganz davon ab, dass mir das ständige nervende PC-Wettrüsten mit jeder neuen PC-Games-Generation auf den Nerv geht und irgendwie "Arbeits-" und "Spiele-Gerät in einem" mir inzwischen auch nicht mehr so richtig schmecken will (Nenn mich ruhig "konservativ" -:D) - es könnten auch mögliche marktentwicklungstechnische Gründe hier zu berücksichtigen sein.

In sofern finde ich es ganz geschickt von Lord Sol, hier einen "Cross-Plattform"-Thread eröffnet zu haben!

...Es gab zwar schon oft tolle Trailer und darauf folgende enttäuschende Spiele, aber es klingt auf jeden Fall vielversprechend...

Das ist wahr, habe ich selbst schon einige Male erleben müssen.
Und wie man am Gameplay-Trailer sieht, müssen die ohnehin noch einiges in Punkto "Kollisionsabfrage der NPCs" nacharbeiten.
Was mir heutzutage auch nicht gefällt: Mit der Spielfigur kann man oftmals einen gerade "fallenden" Gegner-NPC sozusagen von der Stelle schieben! -Was ein Quatsch!

Aber, man... Hammer, wie so etwas inzwischen aussieht!



Mich haut die Grafik immer wieder um. IMO nähert sich das an Filme immer weiter an.
 
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