Der Episode III Soundtrack

Bestes Stück (xD)

  • Star Wars And Revenge Of The Sith

    Stimmen: 0 0,0%
  • Anakin's Dream

    Stimmen: 6 16,2%
  • Battle Of The Heroes

    Stimmen: 13 35,1%
  • Anakin's Betrayal

    Stimmen: 1 2,7%
  • General Grievous

    Stimmen: 1 2,7%
  • Palpatine's Teachings

    Stimmen: 0 0,0%
  • Grievous And The Droids

    Stimmen: 1 2,7%
  • Padme's Ruminations

    Stimmen: 1 2,7%
  • Anakin vs. Obi-Wan

    Stimmen: 6 16,2%
  • Anakin's Dark Deeds

    Stimmen: 3 8,1%
  • Enter Lord Vader

    Stimmen: 2 5,4%
  • The Immolation Scene

    Stimmen: 0 0,0%
  • Grievous Speaks to Lord Sidious

    Stimmen: 0 0,0%
  • The Birth Of The Twins and Padme's Destiny

    Stimmen: 0 0,0%
  • A New Hope and End Credits

    Stimmen: 3 8,1%

  • Umfrageteilnehmer
    37
IO schrieb:
Der Soundtrack zu Episode IV hatte 1977 17 Tracks, genauso viel wie der von Episode I:

....
9.Cantina Band (02:45)

...
7.The Throne Room And End Title (05:27)
Ich komme da nur auf 16 (9+7). Fehlt da was oder ist dir tatsächlich ein Fehler unterlaufen?

(Ich will ja nicht kleinlich sein, ist mir nur sofort ins Auge gestrochen...)
 
Zuletzt bearbeitet:
IO schrieb:
1997 kamen dann die Soundtracks zur Special Edition. Wie die sich gegenüber der Anthology von 1991 unterscheiden weiß ich nicht. (Natürlich bis auf den neuen Schlußsong der SE und Jedi Rocks). Weiß jemand die Unterschiede bei den anderen Tracks der Anthology gegenüber den SE Soundtracks?

Die Klangqualität wurde noch einmal verbessert, aber das betrifft nur die technische Seite. Ansonsten sind die Tracks bis auf teils neue Namen so ziemlich die gleichen. Ich glaube aber, einige Tracks sind noch ein wenig länger. Bin mir aber nicht ganz sicher, denn ich habe die SE Soundtracks seit Jahren nicht mehr gehört....

Falls jemand die Soundtracks vergleichen möchte, hier habe ich die Trackliste der Anthology gepostet:

http://www.projektstarwars.de/forum/showthread.php?t=26540&page=4
 
hab mal auf den Wunsch einer Userin hierim Forum ein DVD-Cover für die Bonus-DVD gemacht... nichts besonderes, einfach, dass mans sich zu den anderen DVD's ins Regal stellen kann...

EDIT: bäh.... gefällt mir nicht mehr :D
 
Zuletzt bearbeitet:
... hatt jemand aus dem millenniumfalcon.com forum gemacht.
StarWars-AMusicalJourney3D.jpg
 
nachdem ich das Cover aus dem MF.com gesehen hatte gefiel mir meins überhaupt nicht mehr, drum hab ich mich gleich an ein neues gesetzt....

Cover auf deutsch und englisch sind jetzt: HIER
 
Zuletzt bearbeitet:
Mist, jetzt muss ich mir den Soundtrack doch glatt zwei mal kaufen, so gut gefallen mir beide Cover!
@Laubi: Warum wird bei deinem Post noch das alte Cover angezeigt?
EDIT: ok, hat sich erledigt.
 
Zuletzt bearbeitet:
Darth Feder schrieb:
Mist, jetzt muss ich mir den Soundtrack doch glatt zwei mal kaufen, so gut gefallen mir beide Cover!
@Laubi: Warum wird bei deinem Post noch das alte Cover angezeigt?
EDIT: ok, hat sich erledigt.
:D

on-topic:

Was für Musikvideos sind denn jetzt genau auf der "Musical Journey"-DVD drauf?
 
Lowbacca schrieb:
Was für Musikvideos sind denn jetzt genau auf der "Musical Journey"-DVD drauf?

Das steht zumindest bei Amazon :
1. A Long Time Ago
2. Dark Forces Conspire
3. A Hero Rises
4. A Fateful Love
5. A Hero Falls
6. An Empire Is Forged
7. A Planet That Is Farthest From
8. An Unlikely Alliance
9. A Defender Emerges
10. A Daring Rescue
11. A Jedi Is Trained
12. A Narrow Escape
13. A Bond Unbroken
14. A Sanctuary Moon
15. A Life Redeemed
16. A New Day Dawns

EDIT: Ich wollte mir den Soundtrack am Freitag auch bei meinem örtlichen Karstadt kaufen, aber die hatten den nicht :(
Dann hab ich doch bei Amazon bestellt.
 
Zuletzt bearbeitet von einem Moderator:
Morgen werde ich in den CityDisc gehen, und mir den Soundtrack holen :). Denn ab morgen soll er laut der Homepage erhältlich sein. *Freude herrscht* ;).
 
Ambu schrieb:
Morgen werde ich in den CityDisc gehen, und mir den Soundtrack holen :). Denn ab morgen soll er laut der Homepage erhältlich sein. *Freude herrscht* ;).
Ab morgen sollte er eigentlich allgemein im Handel erhältlich sein. ;)

Ich freu mich schon wahnsinnig, schließlich hab ich den OST noch nicht komplett gehört und auch auf die Musik-Videos bin ich gespannt wie ein Flitzebogen. :braue
 
@ Lowbacca: Es sind jetzt keine konventionellen Musikvideos, wie z.B. damals das Duel of the Fates-Video. Es werden berühmte Songs der bisherigen Teile genommen und dazu collagenhaft Ausschnitte aus den Filmen, sozusagen als Gesamtkunstwerk.
Beispiele:
1. A Long Time Ago basiert auf den StarWars Main Title,
2. Dark Forces Conspire auf Duel of the Fates,
4. A Fateful Love -> Across the Stars,
11. A Jedi Is Trained -> Yoda's Theme,
etc.
 
Arodon schrieb:
@ Lowbacca: Es sind jetzt keine konventionellen Musikvideos, wie z.B. damals das Duel of the Fates-Video. Es werden berühmte Songs der bisherigen Teile genommen und dazu collagenhaft Ausschnitte aus den Filmen, sozusagen als Gesamtkunstwerk.
Beispiele:
1. A Long Time Ago basiert auf den StarWars Main Title,
2. Dark Forces Conspire auf Duel of the Fates,
4. A Fateful Love -> Across the Stars,
11. A Jedi Is Trained -> Yoda's Theme,
etc.
Ach so, danke für die Info (auch dir, Detch). Hast du den OST schon? Aber solange es SW-Szenen unterlegt mit SW-Musik gibt, wird es mir gefallen. :D
 
Yo, am Fr morgen im Karstadt geholt. Auf jeden Fall lohnenswert. Da ganz bewusst bestimmte, besonders gut passende Szenen gewählt wurden, löst das schon Emotionen aus. Einfach liebevoll. Die DVD gefällt mir besser als der Soundtrack. Muss aber auch zugeben das ich mich allgemein mit Soundtracks nicht gut auskenne und deshalb das letzte Urteil anderen überlasse...
 
Also die Liste mit den Titeln stimmt... und die Videos sind wirklich klasse. Toll auch die Intros mit McDiamond sind cool... (Zitat meiner Mutter: "Der könnte aber auch gut den Imperator spielen" ^^.... sie dachte das wär eine vom Orchester ^^)

also das Geld, dass man da ausgeibt lohnt sich auf alle Fälle :D
 
@Laubi: Wow. Super Cover. Daß werde ich auch benutzen wenns dir recht ist. Respekt und Danke. Freu mich auch schon riesig auf den Soundtrack und die DVD. Müßte morgen kommen.
 
Jaroo schrieb:
@Laubi: Wow. Super Cover. Daß werde ich auch benutzen wenns dir recht ist. Respekt und Danke. Freu mich auch schon riesig auf den Soundtrack und die DVD. Müßte morgen kommen.

dafür ist es gedacht ;)

die Menüs sind übrigens auch richtig klasse.... stimmig und ruhig. richtig angenehm :)
 
Im Empire Magazin gibt es ein Star Wars Special. Darunter geht man auch auf die Musikaufnahmen ein.

A very interesting segment from the generous coverage of Revenge of the Sith as featured within the latest issue of the UK's movie magazine Empire, reported by Ian Freer. You can subscribe to the magazine and peruse its website here.

*No Spoilers!*

It?s early February 2005 and Empire has infiltrated the inner sanctum of the Episode III production, a pastel-coloured lounge down o*n the main scoring stage at Abbey Road Studios, today acting as a makeshift Episode III production base. If this is the nerve centre of A) a $115 million summer blockbuster in a franchise currently worth $1.8 billion in ticket sales and B) arguably the most anticipated film ever made, you would never know. The atmosphere is relaxed and easy-going, with Rick McCallum picking at grapes while holding court and an open-house policy as friends of the Lucasfilm family ? Hayden Christensen and Anthony Daniels, to name o*nly two ? swing by to give their ears a treat.

The reason for all the TV-watching is that Lucas, for the first time, is watching the scene with music that composer John Williams and the London Symphony Orchestra have laid down moments ago. Said scene occurs during the midst of the extermination of the Jedi: Anakin Skywalker, with a face like thunder, incontrovertibly turned to the Dark Side, enters the Jedi Council chamber to discover the infant Padawans cowering behind the vacant chairs as o*ne of the Jedi moves forward, seemingly relieved to see the older Jedi, Skywalker draws back his lightsaber and?..

Even without the dialogue and sound effects, the scene is undeniably powerful and primal. The director is visibly pleased with the results. ?This is Star Wars,? Lucas announces, getting up to return to the scoring stage. ?The tearjerker version?.?

In all the heartbreak involved in the making of A New Hope ? the droids that wouldn?t function, the aliens that initially looked like Beatrix Potter rejects, the English crew who rigidly quit for tea at 4pm ? perhaps the o*nly thing that surprised Lucas? expectations was John Williams? score. In fact, so bowled over was the young director with his composer?s stirring symphonic stylings that he reputedly called his buddy Steven Spielberg in Los Angeles from the recording sessions at Anvil Studios and played him 30 minutes? worth of music down the phone.

Thirty years o*n and the whole sense of grace and gravitas, confidence and class that Williams lends Star Wars is still evident today. Presiding over a full orchestra ? 109 members of the LSO who have played every note of the Star Wars score ? and choir ? 90 members of the London voices ? Williams, wearing a black polo-neck and grey slacks, brings the whole studio to attention. Directly facing him is a cinema-sized screen reading ?00:07:09:08? (not the title of a Lucas short, but actually a timecode) and a paused image of a clone trooper emblazoned with the motto, ?Property of Lucasfilm?.

While the screen enables Williams to constantly gauge the speed of the music against the film?s images, it also allows cast members a rare chance to see footage being enhanced by the world?s greatest orchestra. ?That was an experience,? recalls Hayden Christensen about his Abbey Road visit. ?We actually went out at o*ne point and sat in the little balcony area in the actual room ? that?s really where you have the music reverberating through your body.?

Taking Christensen?s advice, Empire has now moved out into the balcony that overlooks the parqueted scoring studio. With the choir booked in for the next two days of the two-week recording session, work will concentrate o*n the darker end of Sith?s musical spectrum. The sequence currently under review is from two-thirds of the way through and features a montage of shots planet-hopping across the last stand of the falling Republic: from the carnage o*n Courascent to massacres o*n Mygeeto. These dispatches from the front line of the Clone Wars are part-finished film shots, part-work-in-progress FX shots and part-animatics. Musically, the scene is down o*n today?s cue sheet as 5M3 or, more poetically, Lament ? a ?gorgeous? (Lucas phrase) if downbeat elegy for dying Jedi.

Without the images, Williams leads the orchestra in a run-through. For the orchestra and choir, this is the first time they have clapped eyes o*n the music and their ability to pick up and interpret Williams? score with zero prep or rehearsal is nothing short of astonishing. Working in tandem with choir director Terry Edwards and engineer Shawn Murphy, Williams consults with every section of the orchestra ? currently the violins are being coached in ?separation of the F?s? ? tweaking and honing to the nth degree before going for an actual take. The music comes alive again, until Williams and Murphy disappear into a control room to assess the take. ?If sound is 50% of the experience, music is the other 50%,? says McCallum in the hiatus. ?It?s a beautiful time when you?re making a movie, especially here with that orchestra and watch the magic happen.?

Frank Oz is the latest Star Wars-ian to take a gander at the goings-on. Lucas and McCallum are keen to invite him to review the Lament sequence with them, so Oz, decked out in a crisp white shirt and black keks, takes his place before the huge screen. The paused image of the clone trooper o*nce again kicks into life. ?That?s great,? says Oz, entranced, marvelling in particular at some Yoda action o*n Kashyyyk.

As the music track is now too long for the scene as it currently exists, it will be turned over to music editor Ken Wannberg to make sure the score conforms to the current cut. Wannberg is a stalwart of the previous five Star Wars flicks and Lucas proudly tells Oz that the legendary music editor has come out of retirement especially for Revenge of the Sith. Judging by Oz?s expression, the Lament cue has o*nce again worked its magic, orchestral turbulence giving way to the elegiac balm of the choir.

?He brings so much to what he?s doing,? says Oz about Williams. ?He has a deeper sense of what?s going o*n and this score has melancholy, a very powerful melancholy that?s beautiful.?

For Episode III, Williams has created over 40 distinct cues, some brand new, others with more than a hint of familiarity. During out visit, we hear variations to Qui-Gon?s funeral from The Phantom Menace, the hair-raising Force theme and, of course, Vader?s theme, with Williams painstakingly putting the cellos and double basses through their paces. That Star Wars represents a rich musical tapestry unique in the history of cinema is not lost o*n anybody.

?I was watching the scoring,? says Anthony Daniels, who as C-3PO has guest-conducted the LSO o*n many occasions. ?They were doing the last five minutes of the piece and I promise you that will have tears in your eyes when you see it. The combination of George?s imagery and the music is so beautiful and so genuinely heart-tugging that I become very emotional. The woman next to me was crying her eyes out.?

With the Lament now done and dusted, Williams leads the orchestra o*nto the next cue ? 7M4, the real-world title of which is the spoiler to end all spoilers. Lucas settles down with particular relish, ?I just love the dark stuff.?

SWU hat dazu eine Deutsche Version.

Mal sehen ob ich Morgen am Bahnhofskiosk die Empire Ausgabe finde. :)
 
Zurück
Oben