I
IO
Gast
Da jetzt momentan die Aufnahmen stattfinden, denke ich, dass dieses Thema einen eigenen Thread verdient
Ein amerikanischer Fan hat die ersten zwei Berichte von Pablo analysiert und die daraus resultierenden Musikstücke herausgefiltert.
Hier noch SWUs Analyse vom 2. Tag
... to be continued
Ein amerikanischer Fan hat die ersten zwei Berichte von Pablo analysiert und die daraus resultierenden Musikstücke herausgefiltert.
Total number of cues: Over 40.
Day One- 2/3/05
Total known cues recorded: 8
- "Padme's Visit"- Unnumbered but report implies it's from the latter part of the film. Dark and moody for a "tense encounter" between Anakin and Padme. Love Theme and Imperial March appear.
- Untitled and unnumbered- Scores the Dooku/Anakin duel at the start of the film. Non-thematic, heavily percussive. Possibly reminicent of "Duel with Dooku" from Ep. II. A tipani roll signals the end, followed by quiet "tentative" strings.
- "Palpatine's Seduction"- Unnumbered. Anakin and Palpatine talk in the Chancellor's Office. Very low. Perhaps a statement of Shmi's Theme, and an instrumental statement of the Emperor's Theme. Ends with a cymbal roll for a scene transition.
- "Heroes Collide"- Unnumbered. Scores the start of the Big Duel. "Sweeping strokes and fast punctuation", with heavy percussion again. The cue plays through transitions between this and another fight happening elsewhere. The new theme appears in this cue. Has a quote of the cue in ESB where Vader Force-throws various things at Luke. Also features a strained statement of the Force Theme. No DotF, yet.
- "Another Happy Landing"- Unnumbered, takes place immediately after the film-opening Battle of Coruscant. Peaceful and reminicent of Arrival at Coruscant from TPM.
- "Yoda's Fall"- Unnumbered. Less than a minute long and underscores "a specific action". Presumably from late in the film.
- "Revisiting Padme"- Unnumbered, but seems to be from the first part of the film. Statement of the Love Theme, with "an undercurrent of dark uncertainty". Ends in a woodwind crecendo for a transition.
- Unnamed, 7M1. Under heavy secrecy. "True to the film's end, it's tragic and emotional."
Day Two- 2/4/04
Total known cues recorded: At least 3, probably more. Plus a concert piece for the CD
- Concert piece of new theme, tentatively called "Revenge of the Sith". A nine-note theme, and apparently very whistleable like all great Williams themes. Smile
- "Revenge of the Sith"- 6M9- Underscores at least part of the Big Duel, the new theme is heavily featured. More heavy percussion, and will have a choral element to be recorded later. Statements of the Force Theme, and a crecendo of drums that suddenly cut out for a "shocking event".
- "Good-bye Old Friend"- Unnumbered. Obi-Wan leaves his assault ship and departs in his fighter. Heavy and militaristic, and reminicent of the start of "Belly of the Steel Beast" from Last Crusade. A huge statement of the Force Theme as Obi-Wan docks his fighter onto a hyperspace ring and departs. There's also a section that's "dark and surreal" with dangerous percussion that scores another Anakin/Padme conversation.
- Unnamed. Something from Reel 7, including something that horn player David has been waiting 25 years to play. Possibly includes a statement of Leia's Theme (the article is unclear as to if that's here or in another cue).
Hier noch SWUs Analyse vom 2. Tag
- Es wird ein neues großes Thema geben, das während des großen Duells zu hören sein wird. Es wurde davon eine Version für den Film geschaffen und eine modifizierte Version für den Soundtrack (Anm. eines Musikers: also einmal rein funktional und einmal für die Ohren).
- Eingesetzt wird unter anderem viel Schlagzeug und - für die emotionale Seite - auch ein Chor, diese Dinge werden jedoch (wie bei CD-Aufnahmen ganz normal) später hinzugefügt.
- Dieses Stück wird von einem aus 9 Noten bestehenden Thema geprägt, das sehr einprägsam sei.
- Williams war etwas unzufrieden, da für das Timing und das Tempo sog. Clicks verwendet werden mussten, welche den Musikern per Kopfhörern ins Ohr eingespielt wurden. Dies sorgt zwar für Exaktheit, führt aber auch dazu, dass die Musiker sich selbst nicht so gut hören.
- Das Macht-Thema ist ebenfalls in diesem Stück enthalten (begleitet Dialoge der Kombatanten).
- Das Schlagzeug steigert sich im schockierendsten Moment des Duells in einem Crescendo, um dann plötzlich einfach weg zu sein, somit wird das Publikum nach Luft schnappen, wenn der Moment da ist.
- Williams wies die Musiker an, bei allem Militärischem etwas Edles mit in diese Passagen hinein zu bringen.
- Ebenfalls aufgenommen wurde ein Stück namens "Good-Bye Old Friend", das sehr militärisch, voll und schwer daherkommt (zur Abschiedsszene zwischen Obi-Wan Kenobi und Commander Cody, einem Klonoffizier).
- Auf Wunsch von Lucas musste der Anfang des Stückes noch einmal geändert werden, ihm waren die Hörner nicht eindringlich genug, das Stück war ihm angesichts der Szene zu positiv gestimmt.
- Der Soundtrack wird aktiv verwendet, um im Film bei vergleichsweise harmlosen Szenen den Zuschauern bereits zu zeigen, dass irgendetwas fürchterlich falsch läuft. So sagt das Orchester z.B. in einer Szene schon anhand der Musik das Schicksal von Padmé und Anakin vorher.
- Eine Stelle hat einen Hornisten sehr aufgewühlt, 25 Jahre habe er darauf gewartet, sie spielen zu dürfen: kurze Zitate von Prinzessin Leias Thema in Episode III.
... to be continued
Zuletzt bearbeitet von einem Moderator: