Star Wars Miniatures

Tusken Raider Scout

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Faction: Fringe
Cost: 11
Hit Points: 30
Defense: 15
Attack: +8
Damage: 20

Special Abilities:
Melee Attack;
Evade;
Stealth

Darth Sion

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Faction: Sith
Cost: 69
Hit Points: 110
Defense: 17
Attack: +11
Damage: 20

Special Abilities:
Unique;
Melee Attack;
Double Attack;
Lightsaber Duelist

Force Powers:
Force 5;
Eternal Hatred (Force 2: Whenever this character would be defeated, make a save of 6; on a success, this character is restored to full Hit Points instead of being defeated);
Lightsaber Riposte;
Sith Rage

Der Tusken gefällt mir. Eine brauchbare Erweiterung für das Wüstenvölkchen... jetzt fehlt nur noch einer mit diesen "hunde-Tierchen", die man in Ep2 gesehen hat ^^
Und einer mit Commander Effect o.Ä.

Darth Sion... brauch ich nich. Aber die Figur schaut ned übel aus...
 
Ich weiß nicht, aber ich bin froh, dass ich rechtzeitig die Notbremse gezogen habe, bevor die miniature sucht mich aufgefressen hat, sonst wäre ich jetzt wahrscheinlich arm, wenn ich mir so die letzten sets anschaue...

@minza: und ja, ich will meine miniatures immer noch behalten :)
 
@minza: und ja, ich will meine miniatures immer noch behalten :)

Wenn du die loswerden willst, solltest du auch erstmal mich fragen... das ist viel wichtiger :o

Und durch einen dummen Zufall habe ich 2 Clone Strike Starter-Sets gekauft. Würde jetzt eines abgeben für 35€ + Versand OVP, wenn das jemand möchte?!

Edit: nochmal Stats, diesmal von Mandalore:



EDIT2: mehr Stats und Bilder:

 
Zuletzt bearbeitet:
jetzt fehlt nur noch einer mit diesen "hunde-Tierchen", die man in Ep2 gesehen hat ^^

Wobei ja so ein Massiff ja im neuen Set dabei ist... kann man also prima einbauen.

Darth Sion... brauch ich nich. Aber die Figur schaut ned übel aus...

Die Werte sind einfach wieder grenzenlos übertrieben. Bei nem Save von 6 volle Punktezahl von 110... ne, das versaut einem doch den Spielspaß. Somit hat der für 69 Punkte 330 HP o_O
 
noch ein paar Stats:

Darth Malak, Dark Lord of the Sith

KotOR13DarthMalakDarkLordOfTheSith.jpg


Factions: Sith
Cost: 49
Hit Points: 130
Defense: 20
Attack: +16
Damage: 20

Special Abilities:

Unique
Melee Attack (Can attack only adjacent enemies)
Double Attack (On his turn, this character can make 1 extra attack instead of moving)
Deadly Attack (Scores a critical hit on an attack roll of natural 19 or 20)
Lightsaber Duelist (+4 Defense when attacked by an adjacent enemy with a Force rating)

Force Powers Force 2
Force Renewal 1 (This character gets 1 Force point each time he activates)
Force Lightning 2 (Force 2, replaces attacks: range 6; 30 damage to 1 target and 2 characters adjacent to that target)
Force Stun (Force 1, usable only on this character's turn: range 6; target living enemy is considered activated this round; save 11)
Sith Rage (Force 1: +10 Damage on all attacks this turn)


Commander Effect Followers get +4 Attack.

Obi-Wan Kenobi, Jedi Padawan​

Faction: Republic
Cost: 22
Hit Points: 80
Defense: 17
Attack: +10
Damage: 20

Special Abilities:
Unique
Melee Attack (Can attack only adjacent enemies)
Double Attack (On his turn, this character can make 1 extra attack instead of moving)
Ataru-Style Fighting (+4 Attack if exactly 1 enemy is within 6 squares)

Force Powers:
Lightsaber Assault (Force 1, replaces attacks: Make 2 attacks)

Leia Organa, Senator​

Faction: Rebel
Cost: 7
Hit Points: 40
Defense: 15
Attack: +7
Damage: 10

Special Abilities:
Unique
Diplomat (This character is not a legal target, and does not count as the nearest enemy, if an enemy without Diplomat is in line of sight. These restrictions apply even to adjacent attackers.)

Force Powers:
Force 1

Also die Leia mit Diplomat find ich echt ned übel.... ^^ und Obi-Wan ist auch ned schlecht, denke ich.
 
Sehe ich auch so... beweißt in meinen Augen mal wieder, daß gerade die kleinen (und das muß nichtmal non-unique bedeuten, wie man sieht) Figuren echte Perlen sind. Die Power-Game Figuren hingegen bringen das ganze Spiel durcheinander und verzerren die Lage in die eine oder andere Richtung.
 
Wobei ja so ein Massiff ja im neuen Set dabei ist... kann man also prima einbauen.



Die Werte sind einfach wieder grenzenlos übertrieben. Bei nem Save von 6 volle Punktezahl von 110... ne, das versaut einem doch den Spielspaß. Somit hat der für 69 Punkte 330 HP o_O
HA!ENDLICH!!!Die erste die auf meiner Seite ist...im Miniroyal Forum haben sie mir nicht geglaubt das Sion zu mächtig ist, sion ist zu mächtig und böse wie die von wizards sind, streciehn die uns genau DEN aus den d-land Sets
 
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und der neue Luke:



und die Stats für Tarpals:

Captain Tarpals

Cost: 20
Hit Points: 50
Defense: 18
Attack: +6
Damage: 10

Special Abilities
Unique
Gungan
Melee Attack (Can attack only adjacent enemies)


Commander Effect
Each follower can use 2 abilities that replace attacks instead of 1 on its turn.

der is ma richtig super!!! Von Haus aus ein "must have" aus dem Set für mich gewesen, jetzt erst recht :kaw:
 
Und ich wollte bei der Edition aussetzen... das wrid ja nun nix mehr. Schlielich sind da so ziemlich alle Figuren drinn, die ich habe wollte aus der KotOR-Ära :kaw: . Nur eins Ärgert mich: KEIN Rakata...und ein Large Rancor...
 
Wobei ich einen Large-size Rancor für unnötiger als einen Gargantuan Krayt Dragon halte... aber das sind individuelle Prioritäten, die man sich da steckt.

Und was soll ich eigentlich mit Rakata anfangen? Die sind ja eigentlich nur extrem begrenzt einsetzbar (egal ob es nun ums SWM oder RPG geht).
 
Wobei ich einen Large-size Rancor für unnötiger als einen Gargantuan Krayt Dragon halte... aber das sind individuelle Prioritäten, die man sich da steckt.

Und was soll ich eigentlich mit Rakata anfangen? Die sind ja eigentlich nur extrem begrenzt einsetzbar (egal ob es nun ums SWM oder RPG geht).


Inwiefern sind die nur begrenzt einsetzbar? Wo siehst du die Einschränkungen (sowohl auf das SWM als auch auf das RPG bezogen)?
 
@ Minza
Naja, die Rakata sind halt meine Liebllingsspezies. Hättest dein RPG halt ein paar tausend Jahre früher ansiedeln sollen. :o Bei dem Krayt bin ich aber deiner Meinung.
 
Zuletzt bearbeitet:
Inwiefern sind die nur begrenzt einsetzbar? Wo siehst du die Einschränkungen (sowohl auf das SWM als auch auf das RPG bezogen)?

Die Rakata sind 25.200 Jahre vor den Filmen von der Bildfläche der Galaxie verschwunden und waren danach nur noch auf einem einzigen Planeten anzutreffen, dessen Lokation fast niemand kannte. Insofern sind sie eben schwer in eine Geschichte einzugliedern ;)
 
n paar neue Stats:

Visas Marr

Cost 29
Hit Points: 90
Defense: 19
Attack: +10
Damage: 20

Special Abilities Unique
Melee Attack (Can attack only adjacent enemies)
Double Attack (On her turn, this character can make 1 extra attack instead of moving)
Bodyguard (If an adjacent ally would take damage from an attack, this character can take the damage instead)
Flurry Attack (When this character scores a critical hit, she can make 1 immediate extra attack)
It's a Trap! (Enemies with Stealth within 6 squares lose Stealth)

Force Powers Force 3
Force Sense (Force 1, usable only on this character's turn: Enemy characters lose Stealth for the rest of the round)
Lightsaber Block (Force 1: When hit by a melee attack, this character takes no damage with a save of 11)



Gungan Artillerist

Cost 11
Hit Points: 30
Defense: 15
Attack: +4
Damage: 10

Special Abilities Cesta 20 (Replaces attacks: sight; 20 damage to target and to each character adjacent to target; save 11. A nonliving character that takes damage from this effect is considered activated this round; save 11 negates. Huge and larger characters ignore the nondamaging effect.)


Gungan Shieldbearer

Cost 18
Hit Points: 30
Defense: 19
Attack: +5
Damage: 10

Special Abilities Melee Attack (Can attack only adjacent enemies)
Atlatl 20 (Replaces attacks: range 6; 20 damage to target and to each character adjacent to target; save 11. A nonliving character that takes damage from this effect is considered activated this round; save 11 negates. Huge and larger characters ignore the nondamaging effect.)
Energy Shield (When this character or an adjacent character is hit by an attack from an enemy that is not adjacent to either, that character takes no damage and the attacker takes damage equal to the prevented damage; the attacker can avoid this effect with a save of 11.)



Gungan Soldier

Cost 9
Hit Points: 10
Defense: 16
Attack: +3
Damage: 10

Special Abilities Melee Attack (Can attack only adjacent enemies)
Atlatl 20 (Replaces attacks: range 6; 20 damage to target and to each character adjacent to target; save 11. A nonliving character that takes damage from this effect is considered activated this round; save 11 negates. Huge and larger characters ignore the nondamaging effect.


Echani Handmaiden

Cost 23
Hit Points: 40
Defense: 15
Attack: +7
Damage: 10

Special Abilities Double Attack (On her turn, this character can make 1 extra attack instead of moving)
Evade (When hit by an attack from a nonadjacent enemy, this character takes no damage with a save of 11)
Greater Mobile Attack (Can move both before and after attacking. This character can make extra attacks even if she moves this turn, but she must make them all before resuming movement)
Twin Attack (Whenever this character attacks, she makes 1 extra attack against the same target)


T1 Series Bulk Loader Droid

Cost 21
Hit Points: 140
Defense: 15
Attack: +8
Damage: 40

Special Abilities Droid (Immune to critical hits; not subject to commander effects)
Melee Attack (Can attack only adjacent enemies)
Heavy Lift (Replaces attacks: touch; move 1 adjacent Small, Medium, or Large ally to any space adjacent to this character. This move does not provoke attacks of opportunity.)
Heavy Weapon (Can't attack and move in the same turn)
Melee Reach 2 (When attacking, this character treats enemies up to 2 squares away as adjacent)

Die Gungans gefallen mir richtig gut.... :kaw:
 
Naja, doppelt brauchen wir die Stats nicht. Also was neues:

starwars_article_KOTORminispreview5panaka_pic1_en.jpg


Faction: Republic
Cost: 23
Hit Points: 70
Defense: 16
Attack: +8
Damage: 10
Special Abilities: Unique; Bodyguard; Opportunist
Commander Effect:At the end of this character's turn, 2 Medium allies within 6 squares of this character can switch positions.


starwars_article_KOTORminispreview5panaka_pic2_en.jpg


Faction: Fringe
Cost: 23
Hit Points: 40
Defense: 15
Attack: +7
Damage: 10
Special Abilities: Double Attack; Evade; Greater Mobile Attack; Twin Attack
 
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