Silent Hill - Der Film

Detch schrieb:
Ach ja, ein paar Monster wie der Pyramid Head aus dem zweiten Teil bekommen auch ihren Auftritt im Film.
Das freut mich zu hören. :) Die Pyramidenköpfe waren mit das geilste am zweiten Teil. Hoffentlich sehen sie auch so aus wie im Spiel (aber davon gehe ich mal aus...).

 
@Darth Sol: Ach so, danke für den Hinweis:)
Ich hab mich mit Teil 4 noch nicht ganz so intensiv befasst und dachte deshalb, dass es überhaupt nicht in Silent Hill spielt. So kann man sich irren.


Ich dachte mir, ich schreibe mal ein paar Links auf auf denen man sich genauer über Silent Hill informieren kann und was alles bedeutet oder bedeuten könnte:
Ich muss wohl nicht extra erwähnen, dass sich auf diesen Seiten ganz unweigerlich spoilern lassen würde:

Alessas Geschichte

Die Wahrheit über Silent Hill

Und hier noch eine weitere (sehr große) Plotanalyse mit weiteren Theorien.
Die ist aber wirklich sehr detailliert und geht über das übliche hinaus: Zur Plot Analyse(engl.)

Darth L. schrieb:
Also eine Sache versteh ich weder im Spiel noch im Film: Warum fahren die Personen nach SH (1. Spiel)?

 
Zuletzt bearbeitet von einem Moderator:
Krasse Sache, wie es scheint gibts die Killer-Rollstühle auch im Film! :braue Sind die eigentlich erst in Silent Hill4 eingeführt worden, oder gab es die schon vorher?
 
Darth Sol schrieb:
Krasse Sache, wie es scheint gibts die Killer-Rollstühle auch im Film! :braue Sind die eigentlich erst in Silent Hill4 eingeführt worden, oder gab es die schon vorher?
Soweit ich mich erinnern kann (hab 1 + 2 ausfürhlich gezockt und 3 angezockt), kamen die erst in Teil 4.

Die Bilder sehen bis jetzt jedenfalls durchweg klasse aus. :)
 
Die EGM hat ein Interview mit dem regisseur Christophe Gans und Yamaoka geführt. Das Interview enthält keine Spoiler.

SILENT FILM

Konami?s Silent Hill fogs up the big screen

So you?ve be come understandable wary when it comes to big-screen adaptations of your favorite games. From Super Mario Bros. to Doom, nearly every motion picture inspired by our industry has royally stunk up the multiplex. (The continually fecal torrent of flicks like House of the Dead and Alone in the Dark by German director Uwe Boll certainly doesn?t help matters, either). But one upcoming game-to-film project actually shows promise- Sony Pictures? Silent Hill (opening April 21). Shortly after an impressive trailer ignited positive buzz among the fan community, EGM sat down with director Christophe Gans (Brotherhood of the Wolf) and composer Akira Yamaoka (director of the Silent Hill games) to discuss their fog drenched horror flick
- Shane Bettenhausen


EGM: Did the stigma of working on a videogame-based film deter you?

Christophe Gans: Of course it w as challenging, but it was impossible for me to do Silent Hill and not be serious about it. It?s much easier to adapt Doom, even if it turns out to be a disaster- as we?ve seen (recently)- then to adapt Silent Hill. If you want to adapt Silent Hill, you must be ready to face all of the complexity of the story. For a lazy director, like the one who directed Doom, Silent Hill would be too big of a piece to swallow. I dreamed of adapting this game when I first started playing the first one six years ago. I prepared for this for years, knowing that every fan in the world would wait for me with an ax. I will be sniped when I go to buy my games at my favorite store if I do a bad job. And I understand that. I?m a fan of the games myself-I admire the work of Akira and his friends, and I feel like someone who joined the group and tried to transport that amazing piece of art into a different medium. I love the fandom, and I understand these people and how tense they get when they hear, ?Your favorite game is going to be adapted by some French guy.? (Laughs)

EGM: It?s impressive that you actually tackled the mythology of the games rather than creating a simpler story?was that something you intended from the project?s outset?

CG: Yes. Although, when we first decided to do Silent Hill, we wanted to base it on the second game. It was very natural, since that game is the favorite of every fan, and it?s the one with the most beautiful world, and it?s the most emotional on of all four. Ever gamer who finished the game knows what I?m talking about?it?s a very tragic and romantic game, and it?s a beautiful adaptation of the myth of Orpheus- going to hell to bring back his love, Eurydice. It was not a real Silent Hill, though; the town serves as the background to the story, but it?s not really about the mythology. So, when we decided to do the film, we realized that it was impossible to talk about Silent Hill and not talk about why this town is like that. So we realized that we had to adapt the first one.

Of course, we were facing the fact that the characters that we love so much were designed for games, and not to be played by real actors. It became readily apparent when we began to write the script and had to deal with the (main) characters, Harry Mason. We realized after two weeks in the writing process that Harry was actually motivated by feminine, almost maternal feelings. It?s not that he?s effeminate, but he?s acting like a woman. So, if we wanted to keep the character, we would have to change other aspects of him?so to be true to the character, we changed Harry into Rose. Essentially, all the people who love Silent Hill are more interested in seeing the mood and atmosphere of the games rather then if a certain character is wearing pants or a dress.

Also when we decided to adapt the characters of Cybil and Dahlia, we found it difficult, mainly because they appear only sparsely in the game. When you have to create a narrative arc for these characters, you have to work really hard to make them work on the big screen. I didn?t want to do what they did with Resident Evil: Apocalypse when they put Jill Valentine onscreen. I mean, that?s a perfect example: I love Jill Valentine?in the game, but not onscreen. I mean, I?m sorry, but just dressing a girl like her doesn?t make her the character.

EGM: Did you feel a need to clearly explain the Silent Hill mythology to the audience?

CG: It?s a delicate balance, because in the game we are basically following one character, and this character is more or less finding little clues that tell a backstory. In a film, we can change the perspective when we want. We can show what Silent Hill was like before it became a ghost town. We can show precisely what Silent Hill is like in reality- we?ve never seen that before. In the game, there are two Silent Hills: the Silent Hill of darkness and the Silent Hill of fog. But when you have to tell a story about something that happened 30 years ago in a town, and that town suddenly became like the Bermuda Triangle, you have to add two more dimensions: the reality and Silent Hill from 30 years ago. So basically, we had to deal with four dimensions, and jump between them at will. It makes the concept very exciting; it?s very compelling to juggle the story between those different incarnations of the same place.

EGM: Akria, what do you think of the additions Christophe has made to Silent Hill world?

Akira Yamaoka: After seeing the film, I think that Christophe has really expressed the core elements of Silent Hill, and he?s really kept the themes alive in this new medium. Silent Hill is not just a horror game; there is human drama rotted very deeply in the story, and I feel that he expressed that very well with the visuals, sounds, and atmosphere in the film. By watching the film, I Fell that you?ll get a clearer and deeper understanding of the world of Silent Hill, more so than by simply playing the games.

EGM: Christophe, given your fandom, have you considered directing a game?

CG: Yes, I?d like to try that one day. Because as a director who is also a gamer, I think that there are two different ways to tell a story, and sometimes it can be like a dialogue between a film and a game. I?d like to think that, like, a 40-year-old woman might enjoy the film and than realize that it?s an adaptation of a video game. Now, I don?t expect her to play the game, but for her to realize that the games are important and that they deal with human emotions, not only carnage. Most of the people have a very caricatured vision of videogamers, and actually, gamers are very intelligent.

Games are a form of art. I realized that when I played through Silent Hill. Of course, I was a big fan of (Mario creator Shigeru) Miyamoto?s work, and I consider him a true artist. Playing through The Legend of Zelda, for example, was a beautiful, poetic moment for me. Playing through Silent Hill is very serious-and adult, of course- and that was the moment that I realized that gaming would become an important medium for storytelling. The quality of immersion is very difficult to reach with cinema. And I feel that it?s extremely stupid for films like Doom to come out and reflect poorly on games.

EGM: IT doesn?t help when a critic like Roger Ebert says that games are not art?

CG: F*** him. You know, I will say to this guy that he only has to read the critiques against cinema that the beginning of the 20th century. It was seen as a degenerate version of live stage musicals. And this was a time when visionary directors like Griffith were working. That means that Ebert is wrong. It?s simple. Most people who despise a new medium are simply afraid to die, so they express their arrogance and fear like this. He will realize that he is wrong on his deathbed. Human beings are stupid, and we often become a**holes when we get old. Each time a new medium appears, I feel that it?s important to respect it, even if it appears primitive or naïve at first, simply because some people are finding value in it. If you have one guy in the world who thinks that Silent Hill or Zelda is a beautiful, poetic work, then that game means something.


EGM: How did you tackle the concept of evil in Silent Hill?

CG: Because Silent Hill comes from a part of the world where the line between good and evil is blurred more so than in the West, it?s very interesting to deal with that. Since you haven?t seen the film, I don?t want to go too deeply into that, but I will say that for me, it was interesting to define what exactly is evil in the world of today. I think it?s an important question to raise. Until five years ago, we were living in a world that was a product of the Second World War. It was very clear that we were on the good side. But many things have happened in the last few years, and now people aren?t so sure about that.

In Silent Hill, I don?t attempt to answer these questions, but I do try to illustrate them. And I think it?s one of the most important objectives of the horror genre, to ask the right questions. Horror is actually a very political genre. Silent Hill is a very disturbing game, because you?re not just alone physically, but also alone morally. That?s the world of today. Each day, we?re forced to reevaluate our own morality.

EGM: You seem so passionate about this project?do you hope to helm a sequel?

CG: Of course, I would love to come back. And of course, Silent Hill 3 is a direct continuation of the first game?s plot?I think that it would be very possible to do a sequel to this film. As I said, Silent Hill is a complete mythology, and I did what I could in two hours, but I would love to tell much more about the Red Nurse, Claudia, and the Doctor. Plus, there is a fifth dimension of Silent Hill-how it existed in the 18th century, during the Salem witch-hunts. It?s so big and so interesting, and I would love to jump back on the horse.

EGM: Akira, what has the whole Silent Hill movie project meant to you?

AY: I never dreamed in my wildest dreams that Silent Hill would ever become a feature film, so I must say that I?m extremely grateful for the chance to work on this incredible project. The approach that we took when making the games was not typical- we were heavily influenced by films, and really wanted to touch the users? emotions. We wanted to touch their hearts deeply. That kind of emotional potential was generally reserved for other forms of art, but I think that we were able to succeed. And now, to see these filmmakers take inspiration from our game, that was a very emotional moment for me.

Hört sich alles sehr schön an:)
 
So ich mach dann mal ein größeres Update.

Also es gibt jetzt fünf neue Promo Poster von Monstern aus den Film.

christophegans2006031002154553.jpg

silenthill219ul.jpg

exclusive8hp.jpg

silhill01sm4ct.jpg


Und meine Favo unter den ganzen neuen PromoPics
AICNexclusiveSH.jpg



Also was ich bis jetzt sehe vom Film gesehen habe , sieht es so aus als ob der Film super die kranken Monster rüberbringen wird.

Okay nun noch was zum Pyramid Head. Vor kurzen gab es ein Video im Netz (welches leider richtig miese Quali hat :( )


Alles was ich bisher vom Film gesehen und gehört habe beweisst dasd man nur einen fähigen Regieseeur braucht um ein Videospiel gut umzusetzen. ich freu mich schon sehr strak auf den Film. :)

Edit:
Noch ein Bild von PH
http://kouja.free.fr/pyramid_head.jpg
 
Zuletzt bearbeitet:
Ich habe damals Silent Hill 2&3 gespielt, und beide Teile haben mich tatsächlich überzeugt, auch wenn ich Resident Evil eigentlich immer etwas besser fand, ausser Resident Evil Zero und Code Veronica, diese Teile waren nicht so toll, wie ich finde. Aber die Filme, bzw die erste Verfimlmung fand ich nicht gut, nun ja, vielleicht eion passabler Film, aber warum müssen Videospieladaptionen immer so verhunzt werden? Bestes Beispiel ist Street Fighter! Der Film ist einfadch nur grotten schlecht. Nun gut, wird man sagen, die meisten, die sich den Film angucken, sind eh Videospielfreaks...klar, wahrscheinlich ist es so, und WARUM ZUM TEUFEL MACHEN SIE DEN FILM NICHT SO, WIE DAS SPIEL? Weil vielleicht doch noch n paar leute reingehen sollen ins Kino, die das Spiel nicht kennen? So ein Blödsinn. Mortal Kombat machts vor, ich finde den Film, den Ersten wohlgemerkt als Computerspieladaption nicht schlecht. Oder "the Quest", das ist das, was Street Fighter hätte werden können, und der ist deutlich besser, zufälligerweise beide Filme mit Van Damme. Dann wären da noch Super Mario Bros, na ja...und im entferntesten könnte man "die Klapperschlange" mit "Metal Gear Solid" vergleichen, wobei ich denke, das der Film noch vor dem NES Klassiker rauskam, glaube ich.
Ich hoffe, das die Macher sich dieses mal an das Spiel orientieren, natürlich ist ein Film etwas anderes, man muss eine andere Dramatik reinbringen, dennoch denke ich, das ein Spiel wie Silent Hill, aber auch eigentlich schon Resident Evil genug Stoff bietet, das man nicht sonderlich verändern müsste, um einen wirklich guten, spannenden Film hinzukriegen. Ich hoffe, die machen bei Silent Hill alles richtig...
 
Darth L. schrieb:
Hast du vielleicht einen Link zu diesem Video, oder wenigstens zur Seite?


Nein leider wurde dieser Link entfernt. Gelohnt hat es sich aber nicht so , da die Quali richtig mies war. Man hat eigentlich nur Geschreie hört und fast nichts gesehen.
 
general-michi schrieb:
IDann wären da noch Super Mario Bros, na ja...und im entferntesten könnte man "die Klapperschlange" mit "Metal Gear Solid" vergleichen, wobei ich denke, das der Film noch vor dem NES Klassiker rauskam, glaube ich.

Die Klapperschlange war das Vorbild zu Snake, nicht umgekehrt. ;)
Und er wurde es erst in den 90igern mit MGS, in den 80igern war Michael Biehn das Vorbild:

http://thor.mirtna.org/oddities/lookalikes/pics/solid_snake_metal_gear_-_kyle_reese_terminator.jpg ;)

@ Screenshots. Sehen richtig krank aus. Krank, aber geil. :cool:
Silent Hill wird glaube ich richtig cool!
 
@Sol: Ja, ich war mir nicht sicher, aber ich meinte doch, das die Klapperschlange das Vorbild war, wenn du das auch meintest. Wann erschien denn Metal Gear und wann der Film mit Kurt Russel?
Das Bild von Michael Biehn ist aber äusserst interessant...
 
@silent hill. ich hab die teile 1-3 gezockt und fand die games richtig gut.und nachdem ich gerade den trailer zum film gesehn hab,bin ich ziemlich sicher das uns hier die beste videospielverfilmung aller zeiten erwartet.
 
Da muss ich Scud recht geben. "Böll machts nicht!"
Klasse...schon ein Grund eine Sektflasche zu entkorken!
Der Ed Wood des 21. Jahrhunderts hat seine Finger nicht im Spiel!
(Ich hoffe Böll erhält nie die Lizenz für einen MGS-Film!!Jemand sollte Kojima mal aufklären was der gute Herr Böll bis jetzt schon verbrochen hat!)
Der Trailer macht schon mal einen sehr guten Eindruck!
Wenn die Amis es jetzt noch schaffen diese kranke Atmosphäre rüberzubringen wird es wohl klappen.
 
Ich glaube du meinst BOLL nicht BÖLL. Und soweit ich gehört habe, will der (zum Glück) keine Spieleverfilmungen mehr machen. Er wollte ja unbedingt den Hitman verfilmen, irgendwie habe ich fast das Gefühl das er den selben Unsinn gemacht hätte, wie der jetzige Regisseur, Vin Diesel als Hitman ist...*kotz*. Naja, aber das er aufhört ist doch schonmal super.^^
 
Ich hoffe nur, dass die Stimmung im Film gelingt und der Horror subtil genug bleibt.

Als ich das erste Mal von der verfilmung gehört habe, war meine Reaktion:
"Oh Gott, jetzt töten sie Silent Hill!"
Schließlich ist man extrem vorbelastet, was Spieleverfilmungen angeht...

Aber was ich bisher so gesehen habe könnte durchaus mit der Qualität der Spiele mithalten.
Immerhin gibt es Pyramidenköpfe!
 
Der Trailer sieht echt klasse aus.
Habe Silent Hill nur kurz gespielt ist vielleicht auch besser sonst erwarte ich das falsche. Wie bei Doom, der Film war zar gut aber wenn man das Spiel (Doom 3)gezockt hat hat es nur die Basis gemeinsam. Also Sprich Mars, alte unterirdische statt.
Aber sonst sind die im Film recht frei vorgegangen. Sie haben versucht zu erklären wieso sie so werden, anstatt einfach das mit dem Tor zur Hölle so zu belassen.

Von Resident Evil red ich jetzt gar nicht erst das war einfach nur Bockmist. Hätte man Teil eins 1:1 verfilmt wär es genial geworden.
 
Zurück
Oben